lördag 7 april 2012

Thommy Flognfeldt

En Norsk Norrman från Norge, åkstark och har provat på många uthållighets lopp på cykel. Stått på pallen i VSM tempolopp och har redan presterat en Sub8 tid på VR så vi övriga förlitar oss på den rutinen då fysiken börjar tryta i höjd med Askersund.


NamnThommy Flognfeldt
Födelseår
1959
Längd
174cm
Vikt
81kg
Hemort
Åmotfors, Värmland
Moderklubb
Skoghall CK Hammarö

Bakgrund
Född i Norge men flyttade redan 1964 till Sverige och har bott här sedan dess. Har hela tiden sysslat med idrott, både som aktiv och ledare. Började att cykla 2004, mest för att skinnet blivit för litet i förhållande till kroppen. Har cyklat Telemarken tour 3 gånger, Styrkeproven 1 gång, Nordjylland runt 1 gång, Själland runt 1 gång och Vänern runt 1 gång. Svealandsmästare i tempo 2009, 2010 och 2011. Har även ett brons från veteran SM 2011 i tempo. Under 2012 så kommer jag att försöka köra en hel del veterantävlingar i Norska veteran cupen som uppladdning inför veteran SM och veteran NM. Om det skulle bli tid över, ja då är det fiske som gäller. Att kunna gå ut i vildmarken till någon liten älv eller tjärn och fiska öring, det är avkoppling.

Antal vätternrundor
3st + (1st inkognito) 2004, 2005, 2006 och 2011. Bästa tiden 7.53

Styrkor och svagheter
Jag kan uthärda smärta under lång tid / Tempoväxlingar.

En sak om mig som övriga i gänget knappast vet om mig
Att jag har spelat professionell fotboll i Sverige.

Övrigt
Jag är en riktig nörd då det gäller tränings dagbok. Den görs inte på ett ställe, nej på fyra olika ställen loggas träningen. Garmin, Cykla, FuBeat och en egenskapad Excel fil med pivottabell.

Egen hemsida/blogg
http://tommyflognfeldt.dinstudio.se/news_1.html 

1 kommentar:

  1. bara säkringen håller fram till vadstena får vi andra vara glada

    SvaraRadera