fredag 13 april 2012

Lars Erkki

Rutinerad Vätternåkare från nordligaste Sverige som vi tydligen ska skicka iväg på ett varvs uppvärmning innan start så vi får nyttja hans fulla potential.


Namn: Lars Erkki
Födelseår: 1965
Längd: 184
Vikt: 82
Hemort: Kiruna
Moderklubb: IFK Kiruna

Bakgrund: Fann cyklingen sent i livet men uppskattar den desto mer! Förstående sambo och dotter som inser att man måste få cykla för att må bra. Är inne på min tredje landsvägshoj och har hittat hem, sitter på en Specialized Tarmac och gillar uppförsbackar, gärna långa vindlande som har ett café uppe på krönet. Har kört runt sjön regelbundet sedan 2006 och har ett personbästa på 8.20 från ifjol.

Antal vätternrundor: 6 st

Styrkor och svagheter: Brukar vara svårstartad, runt Hjo brukar jag piggna till när jag cyklar Vättern, hatar intervallträning och allt vad skidor heter!

En sak om mig som övriga i gänget knappast vet om mig: Drömmer om att hojja några fina rundor på kontinenten såsom Marcialonga och Raid Pyrenees

Egen hemsida/blogg: Orkar inte slösa bort tid med bloggande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar