tisdag 17 april 2012

Stefan Lindbäck

Administratör av denna hemsida/blogg för sub-8 gänget. Svårt att skriva nått fyndigt om mig själv men kan nog kalla mig halvpedant, vill gärna ha puts och studs på prylarna, har svårt att förstå vart många cyklister köper de där svarta kedjorna, mina brukar vara silverfärgade.



Namn: Stefan Lindbäck
Födelseår: 1969 (typ 4h yngre än Fredrik Riström)
Längd: 191cm
Vikt: Brukar ligga på 88kg
Hemort: Älvsbyn
Moderklubb: Nybyns IK

Bakgrund: Jobbar som officer/militärpolis i rikets tjänst. Har tävlingskört motocross i ca 10 år i min ungdom, även haft enduro hojar i senare år och genomfört bla. Gotland Grand National. Badminton är också en av favoritsporterna. Gillar att träna oavsett vad det är, genomför lika gärna ett löppass som ett skidpass som ett cykelpass, därav också satsningen mot Svensk klassiker för andra gången med återstart med VR 2012 (blev sjuk till Vasaloppet 2012 så nu får jag börja om igen). Siktar på totaltid på 18.42.03
Alltid cyklat mer eller mindre, bodde på cykeln hela uppväxten, antingen var det crosscykeln eller trampcykeln så fort jag hade möjlighet. Började "seriöst" träna cykel inför VR 2008

Antal vätternrundor: 2st, 2001 (förra gången svensk klassiker genomfördes) och den lilla sub-9 satsningen 2008 (8.55 i tid)

Styrkor och svagheter: Extremt kort och snabbt skulle nog vara min grej, men det är ju så ont om velodromer i Sverige för att genomföra detta, men i normal cykling så är väl styrkan spurten kan jag tycka. Svagheter, jag ids sällan ta ut mig på träning, luktar hellre på blommorna i vägrenen då jag glider förbi

En sak om mig som övriga i gänget knappast vet om mig: Hade ju tänkt ta att nämna cykla enhjuling, men skidåkarn Modin han ju före med den, så det får bli att jag har hoppat fallskärm...

Övrigt: Är jävligt bra på skjuta pistol, tränar dock aldrig detta så det måste va nån medfödd talang, tyvärr så har jag inget intresse av att bli ännu bättre tyvärr, skulle nog kunna placera mig bra på tävlingar i detta. Så motivation att utföra saker är inte att förakta, saknar man detta så blir det inget...

Egen hemsida/blogg: http://lindback.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar