måndag 9 april 2012

Jesper Modin

En av våran klungas mest kände deltagare, hoppas dock att han har uthållighet för 30mil på en smal cykelsadel, sprintkapaciteten har vi inga tveksamheter inför. Med sina 200cm så ger han ett bra vindskydd för de flesta andra cyklisterna och kan nog lätt bli en trivsam baksida att att krypa ihop bakom...




Namn: Jesper Modin
Födelseår: 1988
Längd: 200 cm
Vikt: 93 kg
Hemort: Östersund
Moderklubb: Selånger SOK (skidklubb)

Bakgrund: Uppvuxen i Sundsvall. Hamnade efter skidgymnasium i Sollefteå i vinterstaden Östersund. Här åker jag längdskidor och pluggar lite ekonomi, men för det mesta är jag på resande fot runt om i världen, antingen påväg till ett träningsläger eller till en tävling.

Antal vätternrundor: 0

Styrkor och svagheter: Har bra rull med mina 93 kg i utförsbackarna.

En sak om mig som övriga i gänget knappast vet om mig: Kan cykla enhjuling. Kanske nåt för Vättern?

Övrigt:

Egen hemsida/bloggjespermodin.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar