söndag 15 april 2012

Janne Hilmersson

Förmodligen gruppens snabbaste löpare som tagit sig till cykelsporten via MTB. Kanske också en passande grindvakt i klungan, med den kampsportsbakgrunden slipper ingen obehörig förbi. Perfekt med tvillingbror då kan man ju köra halva sträckan var utan att nån märker det ;-)

Namn: Janne Hilmersson 
Födelseår: 1965
Längd: 170cm
Vikt: 66-68kg
Hemort: Umeå
Moderklubb: Ball MTB


Bakgrund: Uppvuxen i Storuman och Umeå, men bor numera i Sjulsmark pga. att min fd sambo (även hon gillar att cykla) lockade upp mig till Norrbotten. Jobbar som konsult på Tieto och jobbar just nu med droger! (eller beställningssystem till Apoteket). Innan jag började med cykling tränade och tävlade jag i löpning. Var väl bäst när det var längre sträckor och i terräng, Bästa maraton tiden är 2:33 (Berlin 93). Cykling började jag med runt 95 och då i skogen (MTB) motions lopp (långlopp). De senaste åren har det varit mest landvägs cykling som har gällt. Förra året började jag träna tempo mera seriöst. På vintrarna blir det en hel del skidåkning och framförallt skate. Till sommaren har jag även tänkt ställa up i VSM och eventuellt Nordiska. Har planer på att framöver köra en Ironman om jag kan lära mig crawl.

Antal vätternrundor: Jag har genomfört två stycken Vätternrundor (96 och 97). Båda gångerna just över och under 10 timmar.

Styrkor och svagheter: Om jag har några styrkor? Möjligen ju längre desto bättre.
En sak om mig som övriga i gänget knappast vet om mig: Jag har en tvilling bror som är rätts lik mig. Han cyklar dock inte. Har tränat och tävlat i Judo och Ju-jutsu en gång i tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar