onsdag 11 april 2012

Anders Norelius

Klubbkamrat med Thommy Flognfeldt, som verkar kommit på bättre tankar och lagt fotbolls skorna på hyllan och börjat med cyklingens ädla konst även fastän stödhjul skulle varit ett utrustningsbehov i början.


Namn: Anders Norelius
Födelseår: 1967
Längd: 1,94
Vikt: Alldels för mycket (103)
Hemort: Karlstad 
Moderklubb: Skoghall ck Hammarö

Bakgrund: Bott i Säffle hela mitt liv, flytta till Karlstad okt 2011.  Gammal fotbollsspelare på skaplig nivå, några år efter jag slutade började magen  gunga på ett otrevligt sätt. Börja löpträna men det var inget för mig, halka in på cykel av en slump sedan dess har jag varit fast, trots en rejäl vurpa första året(05) med bla spräckt skalle och nackkotor.

Antal vätternrundor
: 2 hela(06,07) och 2 halva(10,11)

Styrkor och svagheter
: +Åkstark på platten – Branta backar(uppför)

En sak om mig som övriga i gänget knappast vet om mig
: En jävel på att tapetsera.

3 kommentarer:

  1. ..är rolig att reta upp under cykellopp. När han vill vika av efter en förning och börjar vinka med armbågen skall man bara titta åt ett annat håll. Vips så förädras Anders till en maskin. Han kör ner huvudet, ögonen blir svarta och dundrar på rakt fram. Men så kallas han också för "Loket"

    SvaraRadera
  2. Det var bra att vet då vi andra börjar bli trötta.

    SvaraRadera
  3. ...i höjd med Gränna :-)

    SvaraRadera