torsdag 5 april 2012

Per Nilsson

Andre man till rakning är våran Vice Kapten Per Nilsson, oklart om inhandlad visselpipa, dock är jag rätt säker på att han förberedd godisintaget under bussturen ner. Blev kallad myskoxe (tillsammans med mig) av okänd åkare under VR 2008 i en av uppförsbackarna invid Gränna, bara för att vi diskuterade med varandra att man absolut inte var nån form av bergsget...däremot är Per en respektabel tempohäst.



Namn: Per Nilsson
Födelseår:
 -80
Längd:
 195
Vikt:
 När tänkte du…? Max 90 i Motala
Hemort:
 Älvsbyn
Moderklubb:
 Nybyns IK / Team Norrbotten

Bakgrund:
 ”Civilt” jobbar jag som säljare på IL Recycling i Älvsbyn. Cyklade en del MTB i tonåren för skojs skull, (ingen konditionsträning). Lurades till en Vätternrunda 2001 men klarade mig från ett beroende, började cykla lite lätt 2006 igen och sedan dess är det kört. Ogillar hårda träningspass, därför kör jag så mycket tävlingar o motionslopp som möjligt för att få bra träning. Efter att en kamrat kört VR -11 med masarna på 6.54 blev jag sugen på ett varv runt sjön igen, och skickade ut en liten förfrågan till några kamrater – resten är historia…

Antal vätternrundor:
 3 – 2001, -07 och -08

Styrkor och svagheter:
 Jag är rätt bra på att cykla långt och sakta. Olyckligtvis finns det inga tävlingar i långsamcykling. Dessutom lider jag av ett högst irriterande kontrollbehov som tar en del tid från träningen…

En sak om mig som övriga i gänget knappast vet om mig:
 Svag för godsaker…

Övrigt:
 Punkterade efter 500m på Nordiska -11, hade inga problem att hänga med klungan innan det.

Egen hemsida/blogg:
 @Pelleni80 på Twitter.

2 kommentarer:

  1. Svag för godsaker... Jojo! Dra den om Rödluvan också!

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt sant! Även om man inte ser det på mig... ;) Men jag saknar dig i backarna på Mallis Måns, de andra har så förtvivlat bråttom så jag har ingen att surra med :S

    SvaraRadera