lördag 14 april 2012

Petter Larsson

Åkstark glad piteå kille som sadlat om till cykling. Gjort stora framsteg sista åren med fokuserad träning och kommer va till stor hjälp i satsningen sub-8


Namn: Petter Larsson
Födelseår: 1987
Längd: 171cm
Vikt: 64kg
Hemort: Piteå (Umeå)
Moderklubb: Piteå CK

Bakgrund: Började min ”karriär” med längdskidor under fötterna mellan åren 9-13år. Därefter totalt förslappad fram till 2006 då jag genomförde Vasaloppet. 2007 var det värnplikt i Arvidsjaur som gällde och där vidgades mina vyer än mer och lockelsen i att få utsätta mig för diverse strapatser växte än större. Svensk klassiker 2008/2009. I dagsläget är fokus inställt mot långdistans triathlon/duathlon. 

Antal vätternrundor:1st (2009)

Styrkor och svagheter:I förhållande till min egen förmåga så ligger nog styrkan i att hålla ett konstant jämnt hårt tempo över lång tid.  Mentalt svag när det kommer till att köra riktigt hårt samt rent fysiologiskt när det är ett väldigt ryckigt tempo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar