tisdag 24 april 2012

Dags för gemensamma träningar

Hej på er!

När nu asfalten så sakteliga börjar övervinna isfläckarna är det dags för lite gemensamma träningspass.
Jag skickar detta mail till alla, men är medveten om att vissa av geografiska skäl inte kan deltaga på några gemensamma pass. Jag kommer dock fortsätta skicka till "alla", så får oberörda helt enkelt sortera bort sig själva istället (men förhoppningsvis träna på hemmaplan). Däremot hoppas jag verkligen att alla som bor i eller kring fyrkanten kommer dyka upp så ofta som möjligt!

Nu på Söndag tänkte vi dra iväg på en längre sväng med utgång från Hundvis i Öjebyn (Öjagatan 81). Framöver kommer vi att variera startorten, men troligen oftast från Älvsbyn eller Piteå eftersom flest startande bor där.
Samling: Kl 10.00 (alla välkomna, inte bara VR-folk)
Rutt: Beror på väder, men medtag fikapeng för säkerhetsskull...

Att tänka på när vi nu börjar drilla ihop oss:
- Var inte rädda för att korrigera varandra! Förmodligen vinglar ni mer än ni tror, och ju stabilare vi kan hålla klungan, desto fortare kommer vi till Motala.
- Försök cykla fort OCH ekonomiskt i klungan. Vi behöver ha en snittfart kring eller över 40km/h till Jönköping (om vinden tillåter) vilket borde funka om alla 28 drar sitt strå till stacken.
- De som inte är vana att cykla extremt långt, prova gärna lite olika typer av färdkost innan start (cykelbyxornas blöja funkar nämligen inte så bra som namnet antyder (har jag hört...))
- Runt sjön kommer vi att ta det väldigt lugnt uppför och vid igångdrag, för att istället köra lite fortare på platten - så tycker jag vi kan köra även vid träning inför rundan.

Jag skickar kopia till några Sub10-or också, jag ser inga problem med att dessa följer på våra pass. Orkar de inte dra i Måns takt kan de om inte annat få en fin resa.
Robert eller Christian kan väl hålla dessa underrättade?
 
//Per 

1 kommentar:

  1. Faan!
    Hade tänkt komma men nu vet jag inte... Har precis blivit med halsont och hosta! Smittan kommer från "omtänksamma" arbetskamrater som går omkring och hostar så alla andra också ska bli sjuka... :-(
    Såå är jag inte bättre till lördag så kan jag tyvärr inte komma...

    SvaraRadera