måndag 16 april 2012

Fredrik Riström

En av våra läkare i gruppen, total koll på det mesta i cykelvärlden då cykeltidningar i mängder inköps och läses. Har tillsammans med undertecknad och några övriga cykeldårar spenderat våren några år nu på mallis med många fikarundor på öns alla fik, vilket även sker iår om typ 14 dagar i skrivande stund.
 
 
Namn: Fredrik Riström
Födelseår: 1969 
Längd: 175 cm   
Vikt: 70 kg  
Hemort: Älvsbyn  
Moderklubb: Nybyns IK  
  
Bakgrund: Arbetar som Kirurg, cyklat racer sedan 2004. Före det så tränade jag mest klättring och löpning. Sprang faktiskt mellan Abisko-Nikkaluokta många år före det blev en officiell tävling. På vintern blir det mer utförsåkning än på längden, även om det blivit sparsamt med detta sista åren. Gillar långa fikapass med inslag av lite hårdare intervaller. Gärna kuperade banor. Favoritpasset är en lång bergsrunda på Mallis med lite strategiska intag av espresso och bakelser. Gillar inte långa pass i "mellanfart" Föredrar antingen "prattempo" eller full gas...  
  
Antal vätternrundor: Cyklat tre vätternrundor, några år sedan sist. Bästa tid var ca 8:50 tror jag.  
  
Styrkor och svagheter: Hyfsad på korta tempolopp. Positiv attityd. Svagheter är 3 mils tempon och längre linjelopp. Har p g av tidskrävande jobb dåligt med tid för att träna och jag tror jag är rätt bra på att planera o effektivisera den tid jag kan lägga på träningen. Är "sifferfixerad" och tränar knappt utan watt o pulsmätare.  
  
En sak som övriga i gänget knappast vet om mig: Tränar aldrig på min tempocykel, är ju så j-a tråkigt.Tempo=Tävling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar