söndag 8 april 2012

Måns Berglund

Lagets absolut mest positiva kille, är ungefär 0,1 hundradelar från ett skratt dygnets alla timmar. Åkstark och verkar kunna hålla på i samma fart tills solen går ner, och det gör den ju väldigt sällan i Piteå under sommaren. Har en far som är kung på att steka plättar över öppen eld.


NamnMåns Berglund
Födelseår: 1966
Längd: 185 cm
Vikt: runt 80 kg
Hemort: Piteå
Moderklubb: Piteå CK

Bakgrund: Började trampa MTB för runt 15 år sedan och körde då främst lite långlopp med Finnmarksturen som främsta mål. Halkade 2002 in på triathlon och gjorde då min första av fyra triathlon på ironmandistans i Kalmar. Tävlat lite sporadiskt på LVG men gjorde ifjol min första "riktiga" tävlingssäsong.

Antal vätternrundor: Premiär

Styrkor och svagheter: Rätt åkstark och uthållig med tjockt pannben.. Upptäckte även till min förvåning i fjol att det fanns halvskaplig tempofart i gubben. Ingen bergsget direkt och spurtar som en segelbå0t, men jobbar på att bli bättre uppför.

En sak om mig som övriga i gänget knappast vet om mig: Gammal hårdrockare. Sprang omkring i min ungdom i randiga brallor och midjelångt hår.

Övrigt: "It doesn't get any easier, you just go faster"


Egen hemsida/blogghttp://mansberglund.blogspot.com/ Sorgligt dåligt uppdaterad men det kanske blir bättre.

2 kommentarer:

  1. Ja, jag minns dina randiga brallor å ditt långa hår:) heja Måsse!!!

    SvaraRadera
  2. Är alla norrlänska cyklister lika lojal i arbetet runt sjön som det du visade prov på ifjol(Örebro)Måns, ja då kommer vi att dundra in i Motala under åtta timmar utan att ha tagit ut oss helt:-)

    SvaraRadera