onsdag 18 april 2012

Jan Eriksson

Tempostark åkare som på semestern gärna tar med familjen och packar in cykelprylarna i husvagnen med cykeln liggandes på dubbelsängen och ger sig iväg på turné runt om i landet och deltar på många olika cykeltävlingar. Kör inte Volvo av en anledning...



Namn: Jan Eriksson
Födelseår: 1966
Längd: 181cm
Vikt: 74kg
Hemort: Kiruna
Moderklubb: IFK Kiruna
 

Bakgrund: Född och uppvuxen i Gällivare men hamnade i Kiruna 1995 efter 7 år i Göteborg. Jobbar som ekonom på ett dotterbolag till LKAB. Kom 2003 på att jag borde sluta röka och börja träna något istället och eftersom vi har ett bra klimat här var landsvägscykling ett självklart val. Tränade hårt i några år innan det blev en svacka i tränandet i ett par år i samband med att vi adopterade en liten gosse. Kom sedan igång riktigt bra innan jag åkte på en ny svacka 2009 i form av en Volvo S70 som behövde en kylarprydnad men börjar så smått få fart på benen igen.

Antal vätternrundor: Har man kört det här loppet tidigare?


Styrkor och svagheter: Hyfsat åkstark, även uppför, men spurtar som en segelbåt i motvind.


En sak om mig som övriga i gänget knappast vet om mig:
Har alltid med mig överdrivet mycket reservdelar på resorna (jag kommer från Kiruna och är inte van att det finns prylar att köpa på stan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar