söndag 17 juni 2012

Vätternrundan Sub-8 2012 avklarat



Stort tack till ALLA inblandade och ett extra stort tack till följande personer

Per - för att du skött detta exemplariskt och hållt i de flesta trådar
Christian och Björn - För bygget i bussen och allt med lastning och lossning
Janne Eriksson - För tröjdesign och utformning
Markus Tano - våran kapten som lyckades komma till start trots en förkylning dagarna innan
Mats Nygren - som var ett stort tillskott i klungan tills punkteringen skilde oss åt
Jesper Modin - perfekt rygg för dom flesta och var lika förväntat stark som vi hoppades, man är inte i värdseliten av en slump
David Hedlund - som en Duracell kanin så verkade aldrig energin ta slut
Thommy Flognfeldt - stark som en oxe
Henrik Blom - den stora glädjande överraskningen, körde som en galen furie hela rundan

...och givetvis till alla er övriga som medverkat på rundan, ni har fyllt en stor uppgift även om tyvärr inte riktigt alla lyckades nå målet, utan alla tillsammans har det inte gått fullfölja denna laginsats.

Vätternrundan 2012 är officiellt överstökat, grattis till oss alla som medverkat i denna satsning, bra jobbat

07.45 blev officiella sluttiden, tack för detta år

11 kommentarer:

  1. Grattis till en bra insats!
    Tyckte ni uppträdde exemplariskt och höll ihop gruppen bra.

    /Jonas Jansén som körde före på mc hela varvet :)

    SvaraRadera
  2. Ja tackar tackar det samma, suverän blinkers hade du på hojen, den syntes fastän det öste ner i Medevi
    /Stefan

    SvaraRadera
  3. Det är svårt att nämna någon i en grupp så stark som denna, men jäklar vad många åkstarka gossar och gubbar vi hade med oss!

    Ett särskilt Tack dock till Stefan som administrerat denna sida.

    Väldigt glädjande att Jonas Jansén hittat hit. Du ska faktiskt ha ett minst lika stort TACK som alla andra! Vi var efteråt eniga om att vi inte kunnat ha en bättre föråkare!

    //Per - vice kapten

    SvaraRadera
  4. Kul att höra att ni är nöjda!

    Vi hade en hel del förhållningorder från arrangören att vi bara skulle åka före och varna annan trafik men då vi är vana att hjälpa till mer så blir det lite mer hjälp ibland.. :)
    Det struligaste var väl att hinna få i sig ngt att äta samt hinna stanna och kissa då ni ju bara stannade en gång. ;)

    Detta var första gången som det var marshalls med hela rundan och det är väl bara hoppas att det blir återkommande då det kändes som det fungerade bra.

    SvaraRadera
  5. Hade du koll på våran taktik? Tänkte det kunde ju vara en "förbättrings grej" att MC:n har koll på vad som ska hända i stort.
    Du kunde ha fått en Runekaka av mig om du frågat ;-)

    SvaraRadera
  6. Nej jag visste inte ens vilket team jag skulle ligga före... Men du har en bra synpunkt där! Om jag kör nästa år så är det en sak att kolla upp.
    Nu vet jag efter att ha hittat hit att ni bara planerat ett stopp och då blev det ju oxå!
    Jag fick i mej fyra bananer och tre bullar och drack två liter saft så det var helt ok med tanke på min minimala fysiska ansträngning. Dessutom fick jag ju chansen att gasa lite extra några gånger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jonas: Maila mig är du snäll.
      per.nilsson@ilrecycling.com

      //Per

      Radera
    2. You've got mail!

      /Jonas

      Radera
    3. Ett STORT tack för min första cykeltröja!
      Blir o ligga i och träna nu då! :)

      Med vänlig hälsning, Jonas

      Radera
  7. Vill tacka alla i Lag Norbotten för en trevlig resa runt vättern (örebroaren med gul/blå tröja). Ert upplägg var perfekt och jag är väldigt tacksam för att jag fick vara med.
    mvh

    Staffan G

    SvaraRadera
  8. Tack hela gänget. Jag fick en superresa runt sjön tack vare team Norrbotten. Nästa gång vill jag vara med och göra ett ordentligt dragjobb för att bjuda tillbaka.

    Peter (svarta kläder bland alla gröningar)

    SvaraRadera