tisdag 5 juni 2012

Thomas Parklund

Rutinerat vätterncyklist som verkar utmana sig själv fysiskt. Våran egen GPS runt sjön med den erfarenheten på antal lopp, hoppas han drar med sig en bra trend i sina tider och det blir minst 11 minuter bättre denna gång. 


Namn: Thomas Parklund
Födelseår: 1967
Längd: 187cm
Vikt: 92kg
Hemort: Skoghall
Moderklubb: Solsta CK

Bakgrund: Uppväxt i västra Värmland, bor numera i Skoghall utanför Karlstad med sambo och dotter. Jobbar som IT-ansvarig på ett trasportföretag i Karlstad. Före detta orienterare som började cykla -93 för att ta mig runt Vättern, därefter tog cyklingen över. Gillar att åka skidor på vintern, helst utför både alpint och telemark. Har åkt några andra långlopp, t.ex Vänern runt och Styrkepröven.

Antal vätternrundor: Har nästan tappat räkningen, men 13st ska det nog vara. Bästa tid 8.10 (2011, Jag har gjort 3 till under 9 timmar. Hart förbättrat mig varje gång hittils...
Styrkor och svagheter: Seg uthållig "långtradare" som är bäst utför...Tung i uppförsbackarna och inte så rapp. Brukar vara stark på slutet, om inte backarna och tempoväxlingarna knäckt mig innan dess. Om jag släpper er så kan ni vara lugna, jag hittar runt den där sjön!

En sak om mig som övriga i gänget knappast vet om mig: Är anmäld till Trophée de Oisans i sommar, 4 bergsetapper i alperna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar