torsdag 3 maj 2012

Erik Nordlöf

Ytterligare en polare med Thommy (hur många känner karln), Erik är en reserv som kommit in då en som saknar cykel klivit av...?!





Namn: Erik Nordlöf
Födelseår: 1987
Längd: 179cm
Vikt: 82kg
Hemort: Arvika
Moderklubb: Set Sail if

Bakgrund: Driver Set Sail Fitness AB där jag jobbar med Personlig träning. Utöver detta är jag även engagerad i Set Sail if i Arvika. Mycket av tiden på dagarna går till jobb men även en hel del till träning. Tävlar inom Triathlon och satsar då på de lite längre distanserna, främst 1/2 Ironman. Cykeln är en av mina starka sidor som triathlet och troligtvis beror det väl delvis på ganska mycket styrke träning under mina yngre år. Nu är det konditionsidrott rakt igenom som gäller. Gjorde klassikern ifjol på tiden 18:01 och hoppas kunna få ner det till under 16:30 i år.

Antal vätternrundor: 1st, 2011 på 8:29

Styrkor och svagheter: Mina styrkor är min uthållighet och muskulära styrka, ger mig aldrig... Svagheter var/är problem med kramp. Har dock ökat vattenintag samt magnesium under 2012 och har inte känt av det hittills så jag hoppas att det är borta nu...

En sak om mig som övriga i gänget knappast vet om mig: Är en jävel på att dansa gammeldans, vilket jag lär få höra efter detta avslöjande :)

Övrigt: Som motpol till att cykla landsväg så trivs jag otroligt bra med att springa i skogen. Gillar tystnaden, lugnet och den naturliga kupering som naturen har att erbjuda. Som en naturlig del av detta försöker jag att orientera en gång i veckan, där kan man snacka mjölksyra.... :)

Egen hemsida/blogghttp://www.setsailfitness.se

3 kommentarer:

  1. Intressant att i detta gänget som -87a prata om sina "yngre år"... :) Har vi NÅGON som är -88a eller yngre i gänget?

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag är ju bara 69:a, och matematiskt så är det ju mindre än 87..?!

    Stabilt att 53:a i klassiker totaltid, jag vore nöjd som f-n topp 100

    SvaraRadera
  3. Get your point Per :) Jo det får man väl vara nöjd med, åkte 30 min snabbare på Vasan i år, so far so good!
    Ser fram emot detta!

    SvaraRadera