onsdag 16 maj 2012

Anders Nilsson

En av gruppens tre läkare, vi hoppas dock inte behöva nyttja hans tjänster under loppet. Svensk mästare i formel-3 1984 så att åka fort det kan han...



Namn: Anders Nilsson
Födelseår: 1961
Längd: 185cm
Vikt: 78kg
Hemort: Luleå
Moderklubb: Nybyns IK

Bakgrund: Före detta racerförare, Svensk mästare i Formel 3 i mitten på 80-talet, kan alltså åka fort. Total soffliggare i samband med barnens tillkomst, sen i 40 års krisen så började cyklingen och nyligen i samband med nästa kris (50 år) så började satsning mot triathlon grenarna, främst för att jag gillar då det gör ont.

Antal vätternrundor: 3 vätternrundor, 2005, 2007, 2008, snabbaste tid 8.55

Styrkor och svagheter: Kan ligga lägga länge i trriathlon fart på cykeln, så kallad "hippiefart", svagheten är att jag saknar riktiga spetsfarten och efter mitt 50års firande (träningsläger) på Hawaii så är faktiskt min absoluta styrka simningen, men vi ska dock inte önska regn på VR

En sak om mig som övriga i gänget knappast vet om mig: .I mina ungdoms år så varvade jag Rickard Rydell som senare blev BTCC mästare och även STCC

Övrigt: Är en av nordens mest erfarna Gastric-Bypass läkare...över 4300 operationer, någon som känner behov innan vättern starten? Målsättning för ironman 70.3 är 5.30 i totaltid, nytt försök om ett år...(2013)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar